Elisabeths Hälsostege – vecka 1

Som det kanske gör för de flesta så började min första vecka väldigt bra och enligt planen. Jag åt yoghurt och kvarg till fruktsallad som frukost och mellanmål istället för mjukt bröd. Jag fick till någon form av rörelse måndag-fredag, även om det så bara var en kortare promenad och lite stretching vissa dagar.

På helgen gick det inte helt enligt plan med hembakta muffins till kvällsteet, men i det stora hela är jag nöjd.

Skönaste träningsövningen är med kvastskaft och stärker samt stretchar överkroppen: Håll i ett kvastskaft eller liknande, så brett isär du kan utan att lillfingret tappar greppet. Spänn magen och sträck upp rygg och nacke. Utan att ändra hållningen ska du med raka armar lyfta upp skaftet över huvudet och sänka det så långt bak det går. När du känner att du tappar hållningen går du tillbaka fram/ner.

Godaste maträtten var kyckling med ris och mango raja: Krydda (salt och peppar) och stek en kycklingfilé samt koka ris. Gör sedan en sås/dressing genom att mixa mango (jag använde fryst, tärnad), currykrydda och majonnäs. Som vanligt när jag lagar mat så höftar jag med måtten, smaka av och tillsätt mer av kryddor efter tycke och smak. Glöm inte grönsakerna!

Tillbaka till startsidan för Elisabeths Hälsostege

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s