Elisabeths Hälsostege – vecka 11

Denna veckan har jag kunnat ta upp yogan igen! Det är så skönt att kunna träna utan att det känns som om huvudet ska sprängas 😊 Jag märker av resultat – när jag började med Hälsostegen var jag alldeles för stel för att kunna göra Triangeln, men nu går det lätt som en plätt!

20140415-211825.jpg

Jag har även bestämt att vara sockerfri under april månad. Efter bara en vecka märker jag skillnad. Blodsockret är jämnare och jag får inte samma sötsug på kvällarna. Till frukost blir det ägg, grönsaker, bär och frukt.

Jag gör undantag för gröt och knäckebröd, men annars äter jag även glutenfritt. Det gör att min mage mår mycket bättre. På den här sidan kan man läsa om känslighet mot gluten (på engelska). Fick nyligen höra att vete är det värsta av sädesslag pga att det har annorlunda pH-värde än magen/tarmarna vilket kan irritera.

Äntligen! Jag kommer i mina favoritjeans! (Utan att det knakar i sömmarna 😜). Jag kan dessutom få på mig både förlovnings- och vigselringarna igen! Det betyder att flera av mina mål är uppnådda.

20140415-220102.jpg

Tillbaka till startsidan för Elisabeths Hälsostege

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s